Dobrze wykonany projekt logotypu to ważna sprawa dla wszystkich firm – w końcu ten właśnie element wizualny będzie wizytówką pośród kontrahentów. Z takich też powodów zaprojektowanie go należy przekazać specjalistom, a jeśli ktoś będzie chciał się za to zabrać samemu, to trzymać się kilku istotnych kwestii.
Po pierwsze logo firmy dobrze żeby było w miarę czytelne i proste. Prostota właśnie ma ogromne znaczenie, bowiem sprawa wrażenie profesjonalizmu i nowoczesności. Wystarczy zresztą się przyjrzeć logotypom największych marek, aby od razu to zobaczyć. Dobra kreacja logo to również unikanie większej liczby kolorów.
Specjaliści zalecają, aby nie było ich więcej niż trzy, lecz im ich liczba będzie mniejsza tym lepiej. Za pstrokata mieszanina kolorów może wyglądać zniechęcająco, i przyniesie odwrotny rezultat od planowanego. Graficy muszą również mieć na uwadze na wybraną czcionkę. Powinna ona pasować do branży, w której klient ma firmę, duże znaczenie będą też miały rozmaite psychologiczne aspekty.
Wiele firm po pewnym czasie swojego działania na rynku decyduje się także na odświeżenie logo. Taki zabieg ma na celu tchnienie nowego ducha w markę i wskazanie jej drogi rozwoju. Tego typu odświeżenie można przeprowadzić na podstawie dotychczasowych projektów, ale niekiedy wszystko się rozpoczyna od zera. Mając na uwadze powyższe rzeczy zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jednak będzie zlecenie takiego projektu agencji marketingowej. Bez problemów taką znajdzie się w internecie, wpisują na przykład hasło kliknij tu – projekt logo marki i przeglądając otrzymane wyniki.