Gadżety reklamowe – dlaczego warto je wręczać

Większość firm w jakiś sposób prowadzi działania marketingowe, a różnorodność najróżniejszych metod jest ogromna. Jedną z nich jest przekazywanie swoim klientom najróżniejszych przedmiotów reklamowych. Takie praktyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem, gdyż w rękach sprawnych marketingowców są po prostu bardzo skuteczne. I nie chodzi o przełożenie w bezpośredni sposób na wyniki sprzedaży, ponieważ gadżety reklamowe przeważnie wprost nie dają tego. Dużo ważniejsze jest budowanie rozpoznawalności marki pośród konkurentów czy też większa lojalność klientów.

Wszyscy lubimy otrzymywać prezenty, i wielu z nas z tego powodu czuje się choć trochę zobowiązanych, zjawisko to powszechnie jest znane w psychologii. W ten sposób przy pomocy zwykłego kubka czy pendriva, trafiającego do rąk odpowiednich ludzi, można zdobyć lub utrzymać zamówienia o znacznie większej wartości. Tego typu gadżety reklamowe dla firm, jeżeli nadrukowane mają logo firmy, zaczynają być trwale obecne u niejednej osoby. Szczególnie jeśli będą praktyczne i użyteczne, to po prostu ludzie lubią z nich korzystać, a przy tym cały czas obcują z daną marką.

A to faktycznie bardzo mocno przekłada się na lojalność przy dokonywaniu decyzji zakupowych. Duże znaczenie ma też konkurencja. Jeśli wszystkie firmy z branży przy każdej możliwej okazji wręczają swoim klientom gadżety reklamowe z logo, to nie chcąc zostać z tyłu trzeba robić dokładnie to samo. Inaczej zapamiętanym się zostanie jako ktoś, kto nie dba o relacje z klientami i nawet im nie chce symbolicznego kubka sprezentować.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić